2015-12-25

Доба Просвітництва. Й.В. Гете. "Фауст". Й.К.Ф. Шиллер. "Вільгельм Телль"

Тест
Варіант 1
Рівень 1
1.  Укажіть століття, яке увійшло в історію людства як доба Просвітництва:
а) ХVІ ст.;   б) ХVІІ ст.;   в) ХVІІІ ст.;   г) ХІХ ст.
2.  Укажіть, хто з цих авторів не жив у добу Просвітництва:
а) Д. Дефо;   б) Д. Дідро;   в) Ж.-Ж. Руссо;   г) Ч. Діккенс.
3.  Укажіть твір, написаний Ґете у період участі у рухові «Буря і натиск», який зробив ім’я автора відомим у Європі:
а) «Прометей»;   б) «Герман і Доротея»;   в) «Страждання юного Вертера»;   г) «Фауст».
4.  Укажіть головну проблему трагедії «Фауст»:
а) людина в її ставленні до суспільства;   б) проблема життя і смерті;   в) людина та її призначення на землі;   г) проблема кохання.
Рівень 2
5.  Укажіть, яку мету переслідує Мефістофель:
а) спокусити Фауста, щоб довести недосконалість людини;   б) зробити Фауста молодим і гарним, улюбленцем жінок;   в) зробити з Фауста геніального, шанованого в усьому світі вченого;   г) зробити Фауста найбагатшою людиною в місті.
6.  Укажіть, які слова мав сказати Фауст на знак повного задоволення життям:
а) «Людина — вінець творіння»;   б) «Спинися, мить, прекрасна ти!»;   в) «Майбутнє прекрасне»;   г) «От тепер можна і помирати!»
7.  Укажіть, чого Фауст прагне найбільше в житті:
а) багатства;   б) кохання;   в) нових знань, істини;   г) влади.
Рівень 3
8.  Укажіть жанр твору Ф. Шиллера «Вільгельм Телль»:
а) комедія;   б) трагедія;   в) драма;   г) повість.
9.  Укажіть, як Мефістофель називає людину:
а) «довершений витвір»;   б) «окраса Всесвіту»;   в) «смішний божок землі»;   г) «тварина із тварин».
10.   Укажіть відповідність між сценами І частини «Фауста» та їх символічним змістом.
1) «Відьмина кухня»;
2) сцени з Маргаритою;
3) «Вальпуржина ніч»;
4) «Авербахів склеп»;
а) випробування Фауста розвагами;
б) випробування Фауста вином;
в) намагання спокусити Фауста молодістю;
г) випробування Фауста коханням.
Рівень 4
11.   Укажіть пропущене в реченні слово.
Біблія нового часу, яка пояснювала все життя з позицій Розуму і налічувала 28 томів,— це…
12.   Якими рисами народного епічного героя і звичайної людини наділив Ф. Шиллер Вільгельма Телля?

Варіант 2
Рівень 1
1.  Укажіть, хто такі просвітники:
а) університетські викладачі;   б) ті, хто видавав і друкував книги;   в) освічені люди, які поставили собі за мету навчити грамоти простий народ;   г) письменники, філософи, учені, які стверджували, що людина — досконала істота, здатна сама будувати життя і суспільство.
2.  Укажіть, твори якого жанру вперше з’являються в добу Просвітництва:
а) історичні романи;   б) енциклопедії;   в) драми;   г) хроніки.
3.  Укажіть, до якого творчого угрупування належав у молоді роки Й. Ґете:
а) акмеїстів;   б) символістів;   в) дадаїстів;   г) штюрмерів.
4.  Укажіть, як Мефістофель називає людину:
а) «смішний божок землі»;   б) «окраса Всесвіту»;   в) «довершений витвір Бога»;   г) «намісник Бога на землі».
Рівень 2
5.  Укажіть причину розлучення Фауста і Маргарити:
а) вони розлюбили один одного;   б) рідні Маргарити проти їх стосунків;   в) Фауст кидає Маргариту;   г) хочуть уникнути поголосу.
6.  Укажіть, хто з персонажів «Фауста» проголошує: «Я свідок лиш мізерності людської… Погано він живе! Не треба було б йому давать і крихти світла з неба. Тим розумом владає він, щоб жити, як тварина із тварин»:
а) Фауст;   б) Архангел;   в) Бог;   г) Мефістофель.
7.  Укажіть, чому Мефістофель не має влади над Маргаритою:
а) вона відьма;   б) вона невинна, щира;   в) вона не вірить у нечисту силу;   г) вона щиро кохає.
Рівень 3
8.  Укажіть, коли відбуваються події, описані у драмі Ф. Шиллера «Вільгельм Телль»:
а) наприкінці ХІІ ст.;   б) наприкінці ХVІ ст.;   в) на початку ХІV ст.;   г) у ХVІІ ст.
9.  Позначте основні ідеї Просвітництва:
а) культ розуму, науки;   б) віра у творчі можливості людини, в її здатність перебудувати світ на розумних засадах;   в) виховання високоморальної, гармонійної людини за законами розуму;   г) культ не високоморальної, а сильної людини;   д) прославлення монархізму та релігії;   е) проголошення цінності людини незалежно від її походження, утвердження рівності всіх людей.
10.   Установіть відповідність між іменами письменників та їх творами:
1) Й. Ґете;
2) Ф. Шиллер.
а) «Розбійники»;
б) «Іфігенія в Тавриді»;
в) «Страждання юного Вертера»;
г) «Марія Стюарт»;
д) «Прометей»;
е) «Орлеанська діва».
Рівень 4
11.   Укажіть пропущене в реченні слово.
Й. Ґете стверджував: «Що б не було, життя все-таки …».
12.   Розкрийте ставлення цісарського намісника Геслера до швейцарського народу, яке виявляється в сцені стрільби з лука (за твором Ф. Шиллера «Вільгельм Телль»).

Немає коментарів:

Дописати коментар