2015-12-21

Не поспішайте розлучатися з казкою!

Тема. Не поспішайте розлучатися з казкою!
Мета: відкрити для дітей новий світ казки; зробити свято радості й добра для них; вдосконалювати вміння складати власну казку; сприяти розвитку спритності, кмітливості, творчих здібностей дітей; прищеплювати їм любов до народної казки; встановити теплий, дружній контакт школи з учнями.
Тип заходу: літературний турнір з елементами естафети.
Обладнання: за кількістю гравців – повітряні кульки, кеглі, м’ячі та кубики; за половиною кількості учасників - шарфи (платки) для зав’язування очей, мотузки; два великі м’ячі; дві пари великих чобіт; дві великі палки; два відра; дві швабри; два віники; два совки; два обручі; канат; ілюстрації для прикрашення залу; музичний супровід.
Хід заходу.
Недарма кажуть, що всі ми родом із дитинства. А дитинство без казки неможливе! Казка навчає добру, мужності, кмітливості, мудрості, терпінню. І сьогодні ми з вами зібралися, щоб іще раз зустрітися з казкою, позмагатися в умінні створювати власну казку та уявити себе на місці її героїв.
І частина
Казкологія
«Нам вже не цікаво казку слухати. Нам цікаво казку придумувати». (Джанні Родарі).
1.           «Казка навпаки».
Спробуємо всю казку зробити навпаки. Наприклад, як суворий Колобок тероризує нещасних мешканців лісу, шантажує бабу з дідом… Це можна зробити в таких ключових моментах: зовнішній вигляд героя (не хлопчик-з-мізинчик, а хлопчик-велетенчик), його характер (злобна Попелюшка переслідує сестер і мачуху), мета існування (втомлений Чебурашка намагається позбутися друзів та докучливих знайомих), розв’язка (ридаюча Лисиця всиновлює безпутного Колобка) тощо.
2.           «Салат із казок».
Розрізати та перемішати різні казки.
Зустрілися Іван-дурень та Іван-царевич та й пошвендяли Шахерезаду добувати…
Або:
Котився, котився Колобок, а назустріч йому Буратіно з Курочкою Рябою та й каже:
- Пішли в Країну Дурнів, я тебе там закопаю і виросте коровай – ось такої вишини, ось такої ширини.
А Колобок йому у відповідь:
- Ти що, старий! Спочатку молодця нагодуй, напої, а тоді й про справи поговорити можна…
3.           «Осучаснити казку».
Казки мають «вічні» сюжети. Тому необхідно казку осучаснити, внести сучасну символіку. Наприклад, Іван-царевич перетворюється на Івана-бізнесмена, який їде рятувати наречену з рук безжальних рекетирів.
4.           «Космонавт П’ятачок».
Втілити казкових героїв у сучасних умовах. Уявіть, яким космонавтом чи хакером, чи байкером був би Пятачок чи Віслючок Іа.
5.           «Казкореклама».
Знайдіть якісь відповідності між казкою та твором і перетворіть це в рекламний слоган. Наприклад, «Ніякими поцілунками не розбудив би царевич Єлисей Сплячу красуню, якби не користувався дезодорантом «Акс»». Або: «І пообіцяла Курочка Ряба знести не просте яйце, а кіндер-сюрприз». Або: «Ніколи не загинув би Кощій Безсмертний, якби застрахував своє життя».
6.           «Дописати казку».
Якщо є «Термінатор-2», то чому не може бути «Буратіно-2»? написати продовження улюбленої казки. Казку можна дописати не тільки після закінчення, але й після зав’язки, після кульмінації, після розвязки, або навіть як передмову до казки.
ІІ частина
Казкові естафети
1.           «Коник-горбоконик».
Учасник згинається, бере на спину м’яч і, підтримуючи його руками, біжить до перешкоди – стільців (гора) – збирається на них, а потім сплигує, намагаючись не загубити «горба». Повертається назад і передає естафету іншому.
2.           «Ядро барона Мюнхгаузена».
Барон Мюнхгаузен пересувався верхи на ядрі. Ядро – повітряна кулька. Потрібно тримати «ядро» між коліньми і бігти з ним до прапорця і назад. Потім «ядро» передають іншому. Якщо «ядро» лопається – гравець вибуває з гри.
3.           «Кіт у чоботях».
Великі чоботи стоять на лінії старту. На своєму шляху Кіт повинен вклонитися трьом кеглям (у нього гарні манери), а потім віддати чоботи наступному гравцеві. При цьому команда нявчить.
4.           «Канатоходець Тібул».
По канату він ходив не тільки в цирку, а й по проволоці над головами гвардійців і натовпу. У нас безпечніше – просто на підлозі. Але потрібно тричі підстрибнути і потрапити на мотузку, інакше «гвардійці» застрелять.
5.           «Лисиця Аліса і кіт Базіліо».
Естафета парна. Лисиця кульгава, тому один гравець згинає ногу і тримає її рукою. Кіт сліпий, тому йому зав’язують очі. Лисиця кладе руку на плече Кота. В такому вигляді вони долають перешкоду і передають естафету іншій парі.
6.           «Жабка-мандрівниця».
Як мандрувала Жабка? Качки взяли в дзьоб палку, а Жабка вчепилася в неї лапками. Два гравця кладуть палку на свої плечі, а третій повисає на ній. Доносять, відчіпляють і беруть наступного.
7.           «Змій Горинович».
Відгадайте загадку: «Два крила, три голови. Чотири лапи. Хто це?»
Діти роблять Змія Гориновича. Троє стають поряд, кладуть руки на пояс чи на плечі один одному. Ноги гравців зв’язують. За сигналом Змій Горинович починає рухатись. Бокові гравці махають руками (крилами).
8.           «Незнайка на повітряній кулі».
Незнайка подорожував на повітряній кулі. Коли вона вихолоняє, з корзини викидають баласт. Корзина – відро. У ньому баласт – кубики, кеглі, м’ячі за кількістю учасників естафети. Перший учасник бере в одну руку відро, а в другу – повітряну кульку. Біжить до лінії фінішу (обруча) і кладе в нього один предмет із відра – полегшує корзину. Повертається до команди і передає відро і кульку. Останній гравець усе збирає і повертає відро ведучому.
9.           «Баба Яга».
Баба Яга пересувалася за допомогою ступи і мітли. Ступа – відро, мітла – швабра. Гравець однією ногою стає у відро, а другою – на швабру. Пересувається у такому положенні і передає естафету іншому гравцеві.
10.      «Колобок».
Колобок – м’ячик. Заєць, Ведмідь, Вовк – кеглі. Лисиця – відро. Потрібно ногою обвести м’яч навколо усіх перешкод і ногою закинути його у відро.
11.      «Лікар Айболить».
Лікар Айболить ставив градусники (кеглі). Їх менше на 2, ніж гравців. Перший стоїть із відром і кеглями. По сигналу він біжить «в Африку» (до фінішу), повертається до гравців і ставить усім «градусники», крім останнього. Йому віддає відро, а сам виходить із гри. Другий робить те саме. Кидати кеглі не можна – градусники б’ються. Естафета закінчується, коли Айболить поставить градусники всім «хворим».
12.      «Попелюшка».
Вона працьовита, тому готують відро, віник і совок. Команда ділиться на 2 частини: 1 – «Мачухи» - на лінії старту, 2 – «Попелюшки» - навпроти них у другому кінці залу. Стоять обличчям один до одного. У руках у першої мачухи відро, віник і совок. За сигналом вона розкидає сміття (кубики) і віддає віник, совок і відро першій Попелюшці. Перша Попелюшка збирає віником і совком кубики у відро і передає знаряддя праці наступній мачусі.
13.      «Теремок».
Хто жив у теремку? Мишка, Жабка, Зайчик, Лисичка, Вовк, Ведмідь. Учасників 6 чоловік, за кількістю персонажів казки. Теремок – обруч. Перший учасник біжить до обруча, одягає його на себе і біжить за іншим гравцем. Удвох повертаються до теремка і біжать за третім гравцем.

ІІІ. Підсумки гри.

Немає коментарів:

Дописати коментар